Logo nedir? Söz fehvaı olarak kaynak karşılığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı işi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğiştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler midein elan çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde hareket gösteren işletmelerin genellikle logoları kolü oyun eder. Ancak birden aşkın kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çalışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, emeksiz anlaşılır, yolırlanması emeksiz, muhtemel olduğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yüce mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine makul olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısaf lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman de sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma midein logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu haber çok önemlidir.